Ostatnio zgłębiałem temat użyteczności newsletterów. Poniżej lista klikunastu linków. Do każdego z nich chciałem dodać krótki komentarz, ale (nie chce mi się) większość broni się sama.
Ostatnia Aktualizacja: styczeń 2018.
- Trendy w projektowaniu komunikacji mailowej: medium.com
- Podnoszenie użyteczności newsletterów: designmodo.com
- Dlaczego stopka maila jest ważna i najlepsze przykłady jej wykorzystania: mequoda.com
- Odwrotna proporcjonalność ilości kliknięć do ilości hiperłączy. Badania – grudzień 2012 rok. launchbit.com
Nie są to najnowsze badania, ale okazuje się, że nadal są ludzie, którzy chcą tworzyć newsletter z dwucyfrową ilością hiperłączy.
- 15 wskazówek poprawiających odbiór mailingu: usabilitytools.com
- Czeklista 24 pozycji przed wysłaniem maila: litmus.com
- 5 podstawowych zasad designu newslettera: sitepoint.com
- Najlepsze praktyki e-mail marketingu 2016: tdhcreative.com
- Temat maila: raport 2015. PDF: returnpath.com
- Użyteczność w projektowaniu maila: webdesignerdepot.com
- PL Ogólny tekst o użyteczności newslettera: freshmail.pl
- Kolejne zestawienie 25 dobrych praktyk. Wrzesień 2016: mequoda.com
- PL Na temat psychologii samego mailingu fajnie pisze minimailistic.pl
- Bardzo dobre zestawienie mailowego Copy goodemailcopy.com
- O rezygnacji klienta m.in. z newslettera. Czyli jak pozwolić odejść. onlinevideoconverter.com
- Przyszłość mailingu. alistapart.com
- O okienku zapisu do newslettera. uxmovement.com
- Dla tych co mają mało czasu. Takie kompedium. speckyboy.com
- A może nie projektować mailingu wcale? gkogan.co
- PL Ciasteczka przy zapisie do newslettera dailyweb.pl
Parę konkretnych linków dostałem od @MichałKosecki – dzięki wielkie.
Jak coś pominąłem to pisz – z chęcią zaktualizuję listę.
M.